فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

آشنایی با DEMI-GLACE و کاربرد آن در آشپزی فرانسوی

ارسال در: 10 فروردین 1400
دسته: مدرسه
سطح: آسان
زمان: 25 دقیقه

DEMI-GLACE  یه سس بسیار قوی از لحاظ طعم و مزه وغلیظ از بابت بافت آن و بسیار وقت گیر و دشوار بابت درست کردن. با توجه به مراحل پخت طولانی و وقت گیری که دارد و استفاده از تکنیک های مختلف اشپزی DEMI-GLACE یک سس یا به نوعی  عصاره است که در اشپزی کاربرد زیادی دارد و بیس بسیاری از سس های دیگر است

DEMI-GLACE

این پست هم از سری آموزش های تکنیکی سایت لوشف است که اینبار دمی گلیز رو با شما به اشتراک میزارم و در مورد آن توضیح میدهم.DEMI-GLACE  یه سس بسیار قوی از لحاظ طعم و مزه وغلیظ از بابت بافت آن و بسیار وقت گیر و دشوار بابت درست کردن. با توجه به مراحل پخت طولانی و وقت گیری که دارد و استفاده از تکنیک های مختلف اشپزی DEMI-GLACE یک سس یا به نوعی  عصاره است که در اشپزی کاربرد زیادی دارد و بیس بسیاری از سس های دیگر است.DEMI-GLACE ترکیبی از سس اسپانول (Espagnole)و (که سس اسپانول یکی از 5 سس مادر در آشپزی فرانسوی به شمار میرود) و  استاک قهوه ای است. DEMI-GLACE را می توان به صورت جدا گانه نیز به عنوان سس مکمل سرو کرد و همچنین این سس را برای نگهداری در قالب های اندازه گیری شده در فریزر نگهداشت و قبل از پخت انرا در ظرف مورد استفاده اماده کرد.

به علت اینکه Demi-Glace  از ترکیب سس اسپانول و استاک قهوه ای به دست می اید ابتدا به پست های مربوط به سس اسپانول و استاک قهوه ای مراجعه کرده بعد از درست کردن آنها 500 میل از هر کدام از سس ها را در ظرف ریخته و با استفاده از تکنیک بوکه گارنی مواد را به مایع اضافه کرده و به مدت 3 الی 4 ساعت با شعله ملایم میگداریم بماند تا اندازه مایه به 250 میل برسد و به قوام برسد. حالا DEMI-GLACE ما ماده است و می توانیم آنرا خنک کرده و چند در یخچال گذاشته و بعد از آن به تیکه های مشخص تقسیم کرده و در فریزر نگهداری کنیم.همانطور که در ابتدای پسن گفتم DEMI-GLACE زحمت زیادی را میطلبه به همین منظور اگر مشکلی داشتید حتما با من در میان بگذارید.

فهرست این مطلب

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید