فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

تکنیک BOUQUET GARNI در آشپزی فرانسوی چیست؟

ارسال در: 23 دی 1399
دسته: مدرسه

لوشف

اصطلاح بوکه گارنی در اشپزی فرانسوی به دسته گلی از سبزیجات معطر خشک یا تازه به همراه طعم دهنده هایی که باعث خوشمزه شدن سوپ خورشت و سس ما میشوند گفته میشود ولی ما بعد از اینکه این مواد طعم خود را در غذا ازاد کرد و نقش خودشون رو ایفا کردن انها را از غذا بیرون می اوریم !! خوب چرا از تکنیک بوکه گارنی رو استفاده میکنیم؟ چون پیدا کردن تکه های دارچین در یک ظرف خورشت داغ کار سختیه 🙂 خوب برای راحتی کار و اینکه موادی نا خواسته وارد غذای ما نشود که بافت غذا را به هم بریزد. حتما برای  شما هم پیش امده که در خورشت خود یا سوپ تکه ای چوب دارچین یا مقداری میخک استفاده کرده اید و بعد از جا افتادن در ظرف غذا به دنبال تکه های  دارچین و میخک میگردید! خوب با استفاده از تکنیک بوکه گارنی و بستن آنها به هم یا استفاده از پارچه مخصوص به راحتی آنها را از غذا خارج میکنید.

برای استفاده از تکنیک بوکه گارنی اگر از موادی  استفاده میکنیم  که قابلیت اینو داشته باشند که آنها را با استفاده از نخ آشپزی به هم ببندیم که از این روش استفاده میکنیم اکر نه که از یک دستمال تمیز آشپزی به اندازه 12 در 12 استفاده کرده و همه مواد مورد نیاز را در ان گذاشته و گره میزنیم و بعد دستمال حاوی ادویه ها و سبزیجات را در ظرف غذا انداخته و از ان استفاده میکنیم.

راستی یه ترکیب سنتی از بوکه گارنی که شامل 3 شاخه جعفری 2 شاخه رزماری یا اویشن و یک برگه بو را شامل میشود را هم در غذا یا سوپ خود استفاده کنید و اگر نتیجه خوبی گرفتید به من هم اطلاع بدهید.

فهرست این مطلب

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید