فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

طرز تهیه املت با رب گوجه فرنگی

ارسال در: 13 شهریور 1399
دسته: صبحانه

با توجه به تجربه ی کسب شده در بعضی موارد تخم مرغ در حرارت بالا و مخصوصا در ترکیب با مواد دیگر بوی بدی میگیرد به همین علت سعی کنید املت را در دمای متوسط یا پایین بپزید.این مورد برای نیمرو صدق نمیکند.

املت با رب گوجه

اگر از دنبال کنندگان سایت lechef باشید اینو خوب میدونید که من بیشتر از  اینکه عاشق خوردن صبحانه باشم عاشق درست کردن صبحانه هستم و اینو هم باید بدونید که هرچقدر من از صبحانه لذت میبرم از استفاده از رب گوجه فرنگی بیزار هستم. پدر کشتگی نداریم از طعمی که به غذا میدهد و رنگ مصنوعی بی روحش متنفرم حالا شاید بعدانا نمونه خوبشو پیدا کردم نظرم عوض شد اما تا به امروز منتفرم. جدای این دعوای عمیق بین من و رب گوجه فرنگی می خوام یه املت بگم که در دستورش از رب استفاده شده خوب چاره چیه وقتی مخاطب در خواست میکنه باید اطاعت امر کرد.اما خو من ترفند خودم رو پیاده کردم و همینجوری مورد استفاده قرار ندادم.

بریم سر وقت مواد تشکیل دهنده این املت :

تخم مرغ                3عدد

رب گوجه فرنگی                30 گرم

سس کچاپ خانگی                15 گرم

زرد چوبه                10 گرم

پاپریکا                 10 گرم

پودر سیر             5 گرم

پودر فلفل قرمز                5 گرم

روغن محلی          30 گرم

نمک                5 گرم

جعفری ساطوری                 15 گرم

خوب برای اینکه طعم بهتری به املت بدهم از روغن حیوانی استفاده کرده ام که اگر شما دوست نداریم از ترکیب کره و روغن استفاده کنید. روغن را در ظرف ریخته شعله را بر روی متوسط قرار میدهیم و منتظر می مانیم تا گرم شود ابتدا رب گوجه بعد سس کچاپ خانگی (حتما اموزش سس کچاپ را در سایت قرار میدهم تا از شر سس های صنعتی راحت شوید)را به ظرف اضافه کرده و به طور کامل با روغن هم میزنیم بعد از گذشت 3 دقیقه و هنگامی که رب شروع کرد به حباب زدن ادویه ها را به رب اضافه کرده و هم میزنیم بعد از گذشت 2 دقیقه شعله را به حالت کم قرار داده و تخم مرغ ها را اضافه کرده . بعد از اینکه سفیده ی تخم مرغ رنگ سفید به خود گرفت (حدود 2 دقیقه)شروع به هم زدن تخم مرغ(اگر دوست دارید زرده سالم باشد می توانید فقط سفیده ها را هم زده و زرده ها را با مراقبت دست نخورده باقی بگذاریم یا زرده سفیده را جدا کرده و ابتدا سفیده را اضافه کرده و بعد زرده را در 4 دقیقه اخر پخت اضافه میکنیم) کرده و منتظر می شویم تا به حالت پخت مورد نظر ما برسد حال  شعله را خاموش کرده و جعفری را اضافه میکنیم. مثل همیشه آرزو میکنم در شاد ترین حالت ممکن از دستورات غذایی سایت لوشف استفاده کرده و لذت بیشتری ببرید.

نکته:با توجه به تجربه ی کسب شده در بعضی موارد تخم مرغ در حرارت بالا و مخصوصا در ترکیب با مواد دیگر بوی بدی میگیرد به همین علت سعی کنید املت را در دمای متوسط یا پایین بپزید.این مورد برای نیمرو صدق نمیکند.

[contact-form-7 id=”552″ title=”فرم نظرات برای پست ها”]

فهرست این مطلب

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید