فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

ماربلینگ گوشت چیست؟(marbling meat)

ارسال در: 1 دی 1399
دسته: مدرسه

حیوان باید به حد نسابی از معیارهای فیزیولوژیکی برسد تا قابل استفاده باشــــد و صرفا به تعداد روز های زنده بودن حیوان نمی شود اکتفا کرد

wagyu

مطمئنم اگر علاقمند به آشپزی هستید در سایت های مختلف (در ایران و فروشگاه های درون کشور من ندیدم)گوشت هایی را دیده اید که رگه های چربی زیادی در بافت خود دارند و برای شما سوال پیش امده که اصن این چه گوشتیه و چرا اینجوریه! خوب خدمت شما عرض کنم که هر چقدر بافت چربی که در اصطلاح به آنها ماربل گفته میشود در گوشف زیاد تر باشند نشان بر کیفیت بالاتر این گوشت دارد و از گرید بالاتری بر خوردار است. این بافت ماربلینگ همینجوری پدید نمیاد شرایط خاصی داره که من تا اونجا که بدونم خدمت شما عرض میکنم :

1.نژاد

گاوهایی با نژاد خاص هستند که می توانند چنین گوشت با کیفیتی داشته باشند. من اسم دقیقشون رو بلد نیستم اما میدونم نژاد خاصی در استرالیا ، ژاپن و ایتالیا وجود دارند که چنین قابلیتی دارند.

2.تغذیه

داشتن تغذیه ی مناسب عامل خیلی مهمی در داشتن گوشت با کیفیت است. ذرت و جو و البته آب جو نیز از خوراک های غنی هستند که باید در رژیم این گاو ها باشد. البته که دستورات مخفی زیادی بین دامپروران هست که هنوز فاش نشده و کسی غیر از آنها از دستور عمل آن اطلاعی ندارد.در تکمیل این بحث این را هم اضافه کنم که برای بهتر شد ن طعم گوشت این حیوانات از انواع میوه ها و ادویه جات هم استفاده میشود.

3. زمان کشتار

حیوان باید به حد نصابی از معیارهای فیزیولوژیکی برسد تا قابل استفاده باشــــد و صرفا به تعداد روز های زنده بودن حیوان نمی شود اکتفا کرد.

اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید برایم بنویسید تا در پست های بعدی به نام خود شما در سایت قرار دهم. و اینکه در کشور عزیز خودمون معیار شما برای خریدن گوشت خوب چیست؟

فهرست این مطلب

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید