رسپی پاستای سبزیجات خوشمزه (vegetable pasta)

پاستای سبزیجات

پاستای سبزیجات لوشف


به پاستا علاقمندید؟ خوب منم همینطور 

اگر به پاستا علاقمندید اما سس های چرب و غلیظ رو نمی تونید میل کنید این پست مخصوص شما است چون امروز یه آموزش داریم تک و جذاب.اول کار بگم که چون پاستای اسم سبزیجات اومده قرار نیست بد مزه باشه یا یه همچین چیزی اتفاقا با طعم سازی که انجام میدیم یه طعم لذیذ و دلچسب رو داریم پس حتما امتحان کنید.

این مقادیری که وجود داره برای 1 نفر است و فقط به مقدار و میزان ادویه ها توجه کنید که طعم و تیست مورد نظر رو به دست بیارید و لذت ببرید.

کدو (Zucchini)      برای  هر نفر 1 عدد
بادمجان                     برای هر نفر 1 عدد کوچک
گوجه گیلاسی              15 عدد
پاستا                        100 گرم 
قارچ                       100 گرم
زیتون بدون هسته       30 گرم
پنیر پارمزان              50 گرم
نمک                       5 گرم
فلفل سیاه                   5 گرم 
ریحان                       10 گرم
جعفری                       10 گرم
کلم بروکلی               50 گرم
روغن زیتون             30 گرم 
سیر تازه                 1 حبه
ادویه ایتالیایی            10 گرم
رز ماری تازه         1 شاخه کوچک

خوب بریم ببینیم ترکیب و پختن مواد به چه صورته: در ابتدای کار ماهیتابه رو بزارید رو شعله تا گرم بشود دقت کنید که روغن رو نریزیدا وقتی که ماهیتابه گرم شد بادمجان ها رو که به صورت سکه ای برش زدیم را در تابه ریخته و به صورت خشک تفت میدهیم وقتی که رنگ بادمجان ها تغییر کرد که حدودا 3 دقیقه زمان میبرد کدوها رو که بازم به صورت سکه ای برش خورده است به تابه اضافه کرده و 2 دقیقه دیگر تفت خشک میدهیم در این مرحله رزماری را به همون صورت شاخه ای به مواد اضافه میکنیم و حالا نوبت اضافه کردن روغن زیتون است شعله رو زیاد کرده و قارچ ها رو به تابه اضافه کرده و تفت میدهیم فقط باید سریع مواد را هم زده تا نسوزد حالا نوبت به اضافه کردن ادویه ایتالیایی نمک و فلفل و سیر است بوی سیر که به مشام رسید بروکلی و گوجه رو اضافه کرده و بعد از 2 دقیقه زیتون و پاستاهای آبکشی شده را در تابه ریخته و به صورتی که پاستا آسیب نبیند هم میزنیم وقتی مواد ترکیب شدند و آب گوجه ها که رفت شعله را خاموش کرده رزماری را از تابه در آورده اگر که هنور برگی به چوب چسبیده بود جدا کرده به مواد اضافه میکنیم و جعفری ریحان خرد شده را به همراه پارمزان در طرف ریخته و هم میزنیم تمام. کل پروسه 12 تا 15 دقیقه بیشتر زمان نمیبرد.مواد رو در ظرف سرو ریخته و نوش جان کنید.در آخر و قبل از سرو نیز باقیمانده ی پارمزان برا به غذا اضافه کنید.

بادمجان به این روش کمترین میزان روغن را به خود جذب میکند.

به جای پنیر پارمزان از پنیر های کهنه ی ایرانی هم میشود استفاده کرد فقط به علت شوری این نوع پنیر ها حتما قبلش مراقب باشید که چه مقدار باید از نمک غذا کم کرد که غذا شور نشود.

 

     

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!