فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

تکنیک Deglazing در آشپزی چیست؟

ارسال در: 20 اسفند 1399
دسته: مدرسه

این تکنیک زمانی به کار شما میاید که در ماهیتابه خود انواع گوشت را پخته اید و در انتهای پخت مقداری مواد قهوه ای رنگ که در واقع عصاره گوشت شما هستن به ته ظرفتون چسبیده و شما نگران این هستید که چجوری این ظرف را تمیز کنید!!

تکنیک deglazing

میدونم که دیگه لازم نیست این جمله رو بگم که هدف از تشکیل سایت لوشف انتشار چنین پست هایی است و خیلی خوشحالم که یکی از پر کاربرد ترین تکنیک های آشپزی رو با شما به اشتراک میزارم.

این تکنیک زمانی به کار شما میاید که در ماهیتابه خود انواع گوشت را پخته اید و در انتهای پخت مقداری مواد قهوه ای رنگ که در واقع عصاره گوشت شما هستن به ته ظرفتون چسبیده و شما نگران این هستید که چجوری این ظرف را تمیز کنید!! اشتباه نکنید قرار نیست تکنیک شستشو یاد بدم 🙂 پس ادامه پست رو بخوانید تا متوجه بشوید. بعد از اینکه ما در ظرف مون هر نوعی از گوشت را پختیم در اتنها موادی در ظرف باقی می ماند که شامل چربی و اب درون گوشت بوده که با تکنیک دِگلیز کردن ما اون مواد رو تبدیل به یک سس خوشمزه میکنیم که طعم فوق العاده قوی و خوشمزه ای داره. این روش به این صورته که در انتهای پخت بعد از برداشتن تمام محتویات درون ظرف شعله گاز را زیاد کرده و مایعی که میتونه استاک ، شراب ، یا آب را درون ظرف ریخته و شروع به هم زدن می کنیم بعد از چند ثانیه متوجه میشویم که اثار به جا مانده در ظرف در مایع ما حل شده و تشکیل یک سس خوشمزه را میدهد. این تکنیک را حتما استفاده کنید و معجزه واقعی رو ببینید.

فهرست این مطلب

محصولات مرتبط:

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید