فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

آشپزی به سبک من

ارسال در: 14 اردیبهشت 1399
دسته: مدرسه
سطح: آسان
زمان: 5 دقیقه

آشپزی به سبک من پدیده نا درست و فراگیری در کشور ما که بدتر از کرونا به اپیدمی وحشتناکی تبدیل شده است. اساس این امر اگر در خانه باشد هیچ مشکلی ندارد اما

آشپزی به سبک من

آشپزی به سبک من

 

آشپزی به سبک من پدیده نا درست و فراگیری در کشور ما که بدتر از کرونا به اپیدمی وحشتناکی تبدیل شده است. اساس این امر اگر در خانه باشد هیچ مشکلی ندارد اما وقتی تصمیم میگیرند این رسپی را صادر کنند و به دیگران هم اموزش دهند مطلبی است که می خواهیم در باره آن صحبت کنیم.

 

تغییرات جزئی

۱.با تغییر در یک ماده غذایی یا یک ادویه و پس و پیش کردن در اضافه کردن مواد غذایی ما یک غذای جدید به وجود نمی اوریم،بلکه اگر در خانه باشیم و برای خودمان غذا را درست کرده باشیم که توانسته ایم با مواد درون خانه غذای مورد نظر را درست کنیم.اما اگربرای فروش باشد یا آموزش امر بسیار نادرست و خلاف اخلاقی را انجام داده ایم ،زیرا که تمام پشتوانه ی یک غذا را زیر سوال برده ایم.  درست شدن و بوجود آمدن یک غذا سالها به ظول می انجامد .زیرا یک غذا ریشه در تاریخ جغرافیا و فرهنگ یک جامعه دارد پس ما با یک مثلا خلاقیت سطحی نمی توانیم چنین چیزی به وجود بیاوریم.

 

داشتن صلاحیت

۲.شما باید صلاحیت علمی و عملی این کار را داشته باشید.

تغییر در یک غذا نیازمند داشتن علم در این زمینه است و هر فردی چنین صلاحیتی ندارد پس اگر احساس می کنید در این زمینه می توانید توانایی داشته باشید به دنبال علم آن بروید و به صورت علمی این کار را انجام بدید به هر حال اگه قرار بود همه ی مردم در دنیا از یک روش پخت و مواد مشخص استفاده کنن هیچوقت چنین تنوعی در غذا به وجود نمی امد

پشتوانه فرهنگی

۳.یک غذا دارای پشتوانه است دارای تاریخ است که به واسطه این تاریخ و پشتوانه تا به امروز مانده است و به دست ما رسیده و ما با بی اطلاعی درواقع به تاریخ و فرهنگ اون قسمت صدمه وارد میکنیم. رسپی ها روح دارن با تغییر در یه ماده تشکیل دهنده ماهیت کار از بین میرود.

 

یه سوزن به خودت بزن

۴.بحث من فقط غذاهای ملل دیگر نیست بلکه اصل صحبت من درباره ی غذاهای سنتی کشور خودمان است چرا که با نوع اشتباه در ارائه و طرز تهیه آن به تاریخ خود ضربه وارد میکنیم. در رسانه های مختلف شاهد این موضوع هستیم که افرادی در نقطه ای از جهان غذاهای ایرانی را درست میکنن و چون هیچ تفکری و پیش زمینه ای از فرهنگ ما ندارن غذای مارا به بدترین شکل ممکن ارائه میکنن. چه حالی به شما دست میده؟ همون حال و وقتی ما نداسته با غذاب ملل مختلف انجام می دهیم برای مردمان آنجا رخ میدهد.

مواد لازم:

1
تفکر = به مقدار خیلی زیاد

فهرست این مطلب

محصولات مرتبط:

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید