فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

بشقاب سبزیجات و مرغ گریل یک غذای کامل

ارسال در: 19 آذر 1399
دسته: غذای اصلی

اگر مطالب سایت لوشف را دنبال کرده باشید حتما یادتون هست در این پست از دیدگاه خودم و با توجه به تجربه چند ساله ی شخصی، چند عامل که باعث چاقی بیش از حد ما ایران ها است رو بیان کردم. حالا امروز می خوام یه بشقاب و غذای کاملی رو که مد نظر من بوده رو به شما معرفی کنم

مرغ گریل شده

اگر مطالب سایت لوشف را دنبال کرده باشید حتما یادتون هست در این پست از دیدگاه خودم و با توجه به تجربه چند ساله ی شخصی، چند عامل که باعث چاقی بیش از حد ما ایران ها است رو بیان کردم. حالا امروز می خوام یه بشقاب و غذای کاملی رو که مد نظر من بوده رو به شما معرفی کنم که میتونه حداقل استاندارد غذایی را،هم از دیدگاه ارزش غذایی هم در جایگاه سلامتی داشته باشه.من کارشناس تغذیه نیستم ولی در جایگاه یک شف باید به این نکته توجه داشته باشم که بشقابی که تهیه میشود باید بتوان چندین عامل رو در خود داشته باشد که بتوان آنرا جزو غذای کامل به حساب آورد و تفاوت دیدگاه یک شف با کسی که فقط غذا میپزد را مشخص کند.

مواد لازم برای بشقاب سبزیجات و مرغ گریل:

سینه مرغ مرینیت شدهنصف یک سینه
قارچ100 گرم
فلفل پاپریکا2 عدد
کلم بروکلی150 گرم
زیتون50 گرم
کاهو100 گرم
گوجه گیلاسی20 گرم
نان تست1 برش
کره50 گرم
سبزیجات تازه40 گرم
نمک15 گرم
فلفل سیاه10 گرم
پاپریکای دودی15 گرم

بعد از تهیه مواد اولیه و شستشوی آنها مرغ را به روشی که در این مقاله و بعدی گفته شد به روش و طعمی که خودتون دوست دارید مرینیت کنید و در صفحه چدنی گریل کنید. کلیه سبزیجات به جز کاهو  را با کره و ادویه های گفته شده  تفت داده و در کنار مرغ قرار داده و گریل کنید نان تست را به آب و کره باقی مانده از سبزیجات آغشته کرده و تا عوض شدن رنگ نان و رسیدن به رنگ مورد نظربر روی گاز حرارت دهید. حالا تمام مواد را در ظرف سرو خود قرار داده نوش جان کنید.

نکته قابل ذکر در این غذا این است که اگر در رژیم هستید و با مصرف کره مشکل دارید می توان آنرا با نوع دیگری از روغن های خوراکی طعم دار جایگزین کنید یا می توان سبزیجات را طعمدار کرده و با حرارت بالا بدون روغن گریل کرد.

اگر روش دیگه ای هم دارید که با ما در میان بگذارید خوشحال میشویم 🙂

فهرست این مطلب

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید