فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

روش درست کردن خمیر پاستای تازه (fresh pasta dough)

ارسال در: 26 خرداد 1399
دسته: آموزش

خمیر پاستا

واااای  بازم یه پست کاربردی برای علاقمندان حرفه ایه غذا آوردم لذتشو ببریم با هم. نمیدونم تا الان تجربه خوردن یه پاستای تازه رو داشتید یا نه اما من که واقعا طرفدار شدید پاستای تازه هستم. فکرشو بکنید پاستا کلا جذاب و خوشمزه هست حالا پاستای تازه چی می تونه باشه.

اول کارم یه توضیح بدم که با کمترین امکانات و ساده ترین مواد باید بیشترین لذت و از غذا برد اینو گفتم که بدونید بدون این وسیله ها و قرتی بازیا هم درست کردن این غذا امکان پذیره پس تنبل بودن و کنار بزارید و بلند شید دست به کار شید.

این خمیر پاستایی که امروز میگم خدمت شما دوستان خیلی ساده و بیسیک است پس با کلی خلاقیت میشه کلی طعم و شکل و لذت های فراوان داشته باشیم. اگر پاستا ساز ندارید با یه بطری شیشه ای آب می تونید خمیر رو صاف کنید و با چاقو برش بدید خیلی هم لذت بخشه. نمی خوام الکی سرتون رو شیره بمالم برای نمونه اینو بگم یه پیتزا فروشی هست که سر یه اتفاق ساده باعث شد خمیر های پیتزاشو با بطری پهن کنه و همین داستان باعث افزایش مشتری شد و این حرکت ساده جزوی از برند اونا رو شکل داد 😉  خوب با دادن توضیحات بالا بریم برای مواد اولیه:

تخم مرغ         2 عدد

آرد 00            200 گرم

نمک               2 گرم

روغن زیتون      20 گرم

آب                   5 گرم

همین؟ مگه میشه اخه ؟ بله که میشه جان دل من. نسبت آرد و تخم مرغ رو از جیمی الیور دارم میگم و نمک و آب و روغن تجربه ی خودمه.البته 200 گرم آرد اضافی هم کنار دستتون باشه برای رول کردن خمیر و صاف کردن اون. همونجور که در فیلم مشاهده میکنید مواد رو با هم ورز میدم بعد از یک استراحت در دمای محیط شروع به شکل دادن به خمیر میکنم.

تا اینجای کار شما خمیر رو یاد گرفتید و با برش های نواری می تونید یه پاستا با سس مورد علاقتون نوش جان کنید که یکی از پیشنهادات  من حتما سس پستو است.

توضیح مهم دیگر اینکه این پاستا رو بعد از شکل دادن فقط 3 دقیقه در آب جوش قرار بدید کافیه و بعد به سس اضافه کنید و بیشتر در آب جوش نباشه.آرد هم هر نوعی که دم دستتون بود استفاده کنید تا به اون کیفیت مورد نظرتون برسید.برای نگهداری هم بعد از شکل دادن و ارد پاشیدن تا 2 روز در یخچال قابل نگهداری است که من پیشنهاد میکنم تازه نوش جان کنید. و در آخر اینکه هر گونه سوالی داشتید می تونید خیلی راحت از طریق فرم آخر پست با من در میان بزارید.

[contact-form-7 id=”552″ title=”فرم نظرات برای پست ها”]

فهرست این مطلب

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید