فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

سس مخصوص مکزیکی (Enchilada Sauce)

ارسال در: 15 شهریور 1399
دسته: سُس ها

در ابتدای این پست بگم خدمت شما که من آشپز غذاهای مکزیکی نیستم و فقط بنا بر علاقه و کنجکاوی خیلی از دستوارات را تست میکنم و از انجا که رستوران مکزیکی درست حسابی هم در اطرافم نیست ترجیح میدهم خودم دست به کار شوم و اون حس نیاز و کنجکاوی رو خودم بر طرف کنم.

Lechef Enchilada

در ابتدای این پست بگم خدمت شما که من آشپز غذاهای مکزیکی نیستم و فقط بنا بر علاقه و کنجکاوی خیلی از دستوارات را تست میکنم و از انجا که رستوران مکزیکی درست حسابی هم در اطرافم نیست ترجیح میدهم خودم دست به کار شوم و اون حس نیاز و کنجکاوی رو خودم بر طرف کنم.اما این کار را از منابع معتبر انجام میدهم تا به مقصود برسم و دستور امروز رو هم از یکی از دوستانم که تخصص غذاهای مکزیکی دارند پرسیده ام. در حالت کلی انچیلادا با نان معروف مکزیکی تورتیا درست میشه و فیلینگی که می تونه از سبزیجات تا انواع گوشت متفاوت باشه. به این صورت که نان ترتیا را در این سسی که امروز خدمت شما عرض میکنم خیس میکنن بعد بر روی حرارت قرار میدند و اون فیلینگ رو بر روی نان قرار میدهند یا به سبک جدید تر فیلینک مورد علاقه را در میان نام میپیچند رول میکنند و در کنار هم در یک ظرف قرار میدهند سس را بر روی آن میریزند و مقداری پنیر به آن اضافه میکنند و تا اب شدن پنیر ظرف را در فر قرار میدهند.حالا سس مخصوص انچیلادا رو خدمتتون میگم که بی شباهت به سس ایتالیایی پومودورو نیست ولی با ادویه های متفاوت.

مواد لازم برای سس مکزیکی انچیلادا در سایت لوشف:

گوجه بلانچ شده500 گرم
پودر چیلی30 گرم
ادویه تاکو30 گرم
ادویه مکزیکی30 گرم
پیاز100 گرم
سیر تازه30 گرم
فیله فلفل سبز تند20 گرم
نمک20 گرم
کره100 گرم
ارد50 گرم
استاک300گرم

در دستور این سس ابتدا کره را بر روی شعله قرار داده و آرد را در چند مرحله به کرده اضافه کرده تا گلوله نشود،هم میزنیم تا سس یک دستی حاصل شود در ظرفی جداگانه پیاز و سیر و فیله فلفل را به همراه ادویه ها تفت میدهیم و گوجه ها رو بعد از پوره کردن به مواد اضافه کرده و بعد از چند دقیقه که آب گوجه ها گرفته شد مخلوط ارد و کره را به مواد اضافه کرده و در مرحله اخر استاک مورد نظر را به مواد افزوده و بیست دقیقه زمان میدهیم تا سس ما به غلظت مورد نظر برسد و  سس یکدستی حاصل شود.از این سس می توان در انواع غذاهای مکزیکی استفاده کرد و حتی در کنار انواع ساندویج نیز کاربرد دارد اما باید توجه داشته باشید که این سس به شدت تند می باشد و اگر در کنار غذایی سرو میکنید فلفل آن غذا را کمتر در نظر بگیرید.امیدوارم این دستور متفاوت مورد توجه شما قرار گرفته باشد و اگر شما در غذاهای مکزیکی حرفه ای هستید دستورات بیشتری را با ما در میان بگذارید.

تشکر از خانم ختن عزیز بابت راهنمایی که در تهیه  این سس داشتند و کلی راهنمایی کردند. خانم ختن در زمینه غذاهای مکزیکی تخصص فراوانی دارند به همین منظور از ایشان کمک گرفتم.

فهرست این مطلب

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید