فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

تکنیک های پخت در آشپزی آکادمیک

ارسال در: 11 اسفند 1399
دسته: مدرسه

موادی که در آشپزی که ما با آنها سرو کار داریم دارای درجه  سختی و نرمی متفاوتی هستند و همینطور قسمت های مختلف هر کدام از این مواد هم باید به روش متفاوتی پخته شود پس به همین منظور ما به برسی روش ها و تکنیک های مختلف پخت میپردازیم تا با شناخت دقیق آنها بتوانیم بهترین نوع پخت را با توجه به مواد خود داشته باشیم.

cooking-technigues

تکنیک  پخت چیست؟ پختن چیست؟ مگر ما به عنوان کسانی که در این زمینه کار میکنیم نباید جوابی برای آن داشته باشیم؟ خوب درواقع یکی از اصلی ترین و مهمترین کار ها در آشپز خانه پختن است ما از طریق گرمای کنترل شده بر روی شیمی مواد تاثیر میگذاریم و باعت تغییر در ساختار آن ماده میشویم حالا اینکه چه موادی را چگونه و به چه صورت و در چه شرایط و دمایی بپزیم میشود تکنیک پختن که باید به صورت کامل بر آن مسلط باشیم.

موادی که در آشپزی که ما با آنها سرو کار داریم دارای درجه  سختی و نرمی متفاوتی هستند و همینطور قسمت های مختلف هر کدام از این مواد هم باید به روش متفاوتی پخته شود پس به همین منظور ما به بررسی روش ها و تکنیک های مختلف پخت میپردازیم تا با شناخت دقیق آنها بتوانیم بهترین نوع پخت را با توجه به مواد خود داشته باشیم.

در اینجا توضیح مختصری درباره هر تکنیک داده میشود و در صفحه مخصوص به هر تکنیک توضیحات تکمیلی مربوط به آن تکنیک داده شده است.این صفحه بعد از افزوده شدن هر تکنیک آپدیت میشود تا برای دسترسی به انواع تکنیک های پخت راحت تر باشید.

از لحاظ کلیت خود تکنیک های پخت به دسته بندی های مختلفی تقسیم میشوند از معروف ترین آنها دسته بندی به صورت پخت خشک و مرطوب میباشد بر اساس این دسته بندی جدول زیر به دست می آید و انواع پخت به شرح زیر میباشد

Dry

Wet

Rosting

Stewing

Smoking

Braising

Barbecue

Sous-vide

Confit

 

Grilling

Poaching

Saute

Steaming

Braising

Boiling

Searing

Simmering

Baking

 

Stir frying

 

Frying

 

Broling

 

 

1.Sauté

یکی از پر کاربرد ترین روش های موجود در آشپزی تکنیک Sauté است در این روش با استفاده از نوعی چربی به دادن حرارت متوسط و زیاد به مواد مورد نظر میکنیم و این تکنیک باعت کاراملی شدن ماده ما میشود این تکنیک از ماهی مرغ گوشت قرمز گرفته تا  سبزیجات مختلف کاربرد دارد.

2.Roasting

روش گرما دادن خشک است به صورتی که دما طرفین غذا را گرفته باشد و دما به صورت یکنواختی به برسد در این روش بر اثر واکنش میلارد طعم جادویی خواهیم داشت و طعم ها در غذا قوی تر میشوند.روشی ساده که نیاز به کمترین دخالت ما دارد.

فهرست این مطلب

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید