فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

نکات کاربردی برای یک برگر خوشمزه

ارسال در: 5 بهمن 1399
دسته: آموزش

لوشف

بعد از خمیر پیتزا بیشترین سوالی که از من میشه دستور یه برگر خوشمزس که بتونید در کنار خانواده درست کنید و لذت ببرید.از اونجایی که اساس سایت بر این مبنا است که در درجه اول ماهیگیری یاد بدهد پست امروز رو به کلیت داشتن یک برگر خوب اختصاص میدهیم و اصول را با هم یاد میگیریم و بعد در پست بعدی به ارائه رسپی میپردازیم.چون همونجور که در جریان هستید من اعتقاد دارم اول اصول رو باید یاد گرفت و اموزش دید بعد به مرحله تست و ازمون و خطا رسید و در اخر به مرحله مهم خلاقیت برسیم.

سخن و کوتاه کنیم و برسیم به مطلب اصلی یعنی برگر.اصول داشتن یک برگر از دیدگاه من به شرح زیر است :

گوشت

اصلی ترین و مهم ترین ماده ی تشکیل دهنده برگر گوشت می باشد پس بیشترین تاثیر در کیفیت و طعم مزه از گوشت است. اینکه چه قسمت هایی از گوشت را میشود به عنوان برگر استفاده کرد و چه ترکیبی در نظر بگیریم مهم ترین قسمت کار ما رو شامل می شود.تقریبا از اکثر قسمت های گوشت میشود برگر تهیه کرد اما برای داشتن برگری نرم و ابدار و خوشمزه باید به ترکیب چند قسمت از گوشت بپردازید.مهم ترین نکته ای که میتونه کمک کنه اینه که در چرخ شدن گوشت خود نظارت مستقیم داشته باشید.تا حد ممکن سعی کنید از گوشت های چرخ شده اماده استفاده نکنید.

طعم دهنده

اکثر ماها فکر میکنیم که یه برگر باید طعم خیلی متفاوتی داشته باشه در صورتی که به نظر من یه برگر خوب نیاز داره طعم گوشت بدهد نه مخلوطی از ادویه های مختلف پس اگر ما از گوشتی با کیفیت بالا استفاده کنیم کمترین نیاز رو به مواد این دسته خواهیم داشت زیرا قراره ما گوشت بخوریم و از طعم گوشت لذت ببریم نه ادویه. پس تا حد امکان از به کار بردن ادویه های مختلف پرهیز کنید و تمرکز را بر کیفیت گوشت بگذاریم. ولی در نهایت اگر به ادویه ها علاقه دارید و طعم اومامی گوشت را نمی پسندید بهتره زیاده روی نکنید و از بعضی ادویه ها استفاده نکنید.و اینکه طعم دهنده ها فقط شامل ادویه و هربز ها  نمیشود.از انواع سس ها سبزیجات پنیرها گرفته تا میوه ها ومغزها و غیره

نوع پخت

اینکه در رسپی ها ذکر نمیشود که این دستور برگر برای کدام نوع پخت است یعنی رسپی کلا ایراد دارد چون تفاوت در روش پخت در ترکیب و نوع گوشت و ادویه ها خیلی موثر است.

تا این مرحله از کار را داشته باشید تا در پست های آینده چند رسپی مختلف رو که خودم دارم رو با هم مرور کنید و در اون مرحله با ارئه رسپی نکات مهم دیگری را هم مرور کنیم.

فهرست این مطلب

محصولات مرتبط:

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید