فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

ماست خیار سنتی یا Tzatziki یونانی

ارسال در: 7 شهریور 1399
دسته: دیپ

ماست و خیار دستور بیسیکی داره که در هر منطقه احتمال اینکه دچار تغییرات کوچکی بشود وجود دارد ولی همچنان همان ماست و خیار خوشمزه ی خودمونه.مخصوصا در قسمت های گرم کشورمون در فصل های گرم جز ثابتی از سفره ها ی این مردمان است.دستور غذایی امروز رو هم دستوریه که از پدر بزرگم برای ما مانده است.

Tzatziki

خیلی خوشحالم که امروز هم می تونم یه دستور دیگه برای شما قرار بدم چون دستور امروز یه رسپی قدیمی هست و در ادامه خدمتتون عرض میکنم.دستور امروز رو میشه به عنوان یک دیپ در نظر بگیریم و در میز مزه در جشن ها و دور همی های خودمون در کنار دیپ های دیگه قرار بدیم البته اگه تا اخر این مطلب همراه من باشید خواهیم دید که از یه دیپ ایرانی به یک دیپ از دیپ های ملل هم میرسیم و سفر کوچکی هم به قسمت مدیترانه خواهیم داشت.

ماست و خیار دستور بیسیکی داره که در هر منطقه احتمال اینکه دچار تغییرات کوچکی بشود وجود دارد ولی همچنان همان ماست و خیار خوشمزه ی خودمان است،مخصوصا در قسمت های گرم کشورمون در فصل های گرم نیز جز ثابتی از سفره ها ی این مردمان است.دستور غذایی امروز رو هم دستوریه که از پدر بزرگم برای ما مانده است و من در سایت لوشف با شما به اشتراک میگذارم.

 

 

ماست پر چرب محلی             500 گرم

خیار                                200 گرم

کدو(زوچینی)                      200 گرم

سیر                                 30 گرم

لیمو ترش                          30 میل

فلفل سیاه                          15 گرم

فلفل قرمز                          5 گرم

نمک                               18 گرم

خیار ها و کدو ها را رنده ی درشت میزنیم سیر راه کاملا به صورت خمیر در می اوریم آب لیمو ها را گرفته و هسته های آنرا جدا گرده و تمام مواد را با هم مخلوط کرده و برای 1 ساعت در یخچال قرار میدهیم بعد از یک ساعت از ماست و خیار میچشیم و اگر نیاز بود از طعم دهنده ها به ان اضافه میکنیم من همیشه مقداری پاپریکا اضافه میکنم زیرا رنگ پاپریکا را در ماست و خیار دوست دارم.

تا اینجای کار یه ماست و خیار خوشمزه داریم که با خوردن اون  واقعا می تونیم طعم بهشتی ان را حس کرد اما  الان می خواهیم سفر خودمون رو به مدیترانه شروع کنیم با  مواد بالا به علاوه چند مواد دیگه ما می تونیم خیلی ساده و اسان یک Tzatziki داشته باشیم .

تمام مواردی که گفته شد به عنواد مواد تشکیل دهنده را داشته باشید و این مواد زیر را به آن اضافه کنید:

سرکه سفید          5 گرم

روغن زیتون       10 گرم

جعفری              60 گرم

نعناع               30 گرم

ریحان            60 گرم

شوید              10 گرم 

تماااااااااااام 🙂 سبزیجات را به صورت ساطوری خرد کرده  به همراه روغن زیتون و سرکه به مواد اضافه کرده و از Tzatziki خود لذت ببرید. امیدوارم از دستور امروز استفاده ببرید و در شادی ها و جشن های خود استفاده کنید.

[contact-form-7 id=”552″ title=”فرم نظرات برای پست ها”] 

فهرست این مطلب

محصولات مرتبط:

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید