فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

آموزش سالاد مدیترانه (Mediterranean Salad)

ارسال در: 13 آبان 1399
دسته: سالاد

وباره بحث جذاب و خوشمزه ی سالاد !!در پست قبلی در مورد سالاد ترش  خدمتتون گفتم که راه ها ی درست کردن سالاد زیاد است و ما کلی خلاقیت میتوانیم به خرج دهیم اما یکی از معیار های من برای سالاد خوب ،تازه بودن سبزیجات آن و ترد بودن کاهو و موادی که در آن استفاده میشود است

سالاد مدیترانه

دوباره بحث جذاب و خوشمزه ی سالاد !!در پست قبلی در مورد سالاد ترش  خدمتتون گفتم که راه ها ی درست کردن سالاد زیاد است و ما کلی خلاقیت میتوانیم به خرج دهیم اما یکی از معیار های من برای سالاد خوب ،تازه بودن سبزیجات آن و ترد بودن کاهو و موادی که در آن استفاده میشود است. اینکه در بعضی مواقع مشاهده میکنم سبزیجات سالاد در سس یا آبلمو کاملا غرق شده و از طراوت اولیه آن چیزی باقی نمانده است واقعا برایم عذاب اور است.یکی از سالاد هایی که بدون داشتن سس از جذابیت زیادی برای من بر خوردار است سالاد مدیترانه ای است و مواد اصلی آن مشخص است و حالا هر فردی به نحوی آنرا سرو میکند. امروز من این سالاد را به روشی که چند سال است انرا در واحد های مختلف سرو میکنم به شما آموزش میدهم امیدوارم مورد توجه شما هم واقع بشود. فقط یاد آور می شود که این سالاد فاقد سس است و با مقداری روغن زیتون و مواد موجود طعم جادویی خود را دارا میباشد. مواد لازم برای سالاد مدیترانه در سایت لوشف :

کاهو300 گرم
زیتون بدون هسته60 گرم
گوجه گیلاسی30 گرم
خیار30 گرم
پیاز15 گرم
پنیر طعمدار30 گرم
نعناع15 گرم
ریحان10 گرم
نمک6 گرم
فلفل سیاه15 گرم
روغن زیتون فرابکر30 گرم

سبزیجات را خوب شسته و اگر از محلول های مخصوص سبزیجات  ایرانی استفاده میکنید سبزیجات را بیشتر 1 دقیقه در محلول قرار ندهید و بقیه موارد را طبق دستور العمل استفاده کنید. کاهو،گوجه،خیار و پیاز را به هر شکلی که دوست دارید برش زده و نمک و نصف فلفل سیاه را به همراه روغن زیتون در ظرفی ریخته و مخلوط کنید که روغن به تمامی مواد برسد. حال مواد را به ظرف سرو منتقل کرده زیتون و پنیری طعمدار شده را به سالاد اضافه کنید. برگهای ریحان و نعناع را بر روی سالاد قرار داده و مابقی فلفل سیاه را برروی سالاد ریخته و نوش جان کنید.

برای طعمدار کردن پنیر انرا با مقداری فلفل سیاه و پرک های فلفل چیلی در روغن زیتون بخوابانید.نوع پنیر هم بستگی به سلیقه شما دارد ولی من از پنیر های کهنه ایرانی  استفاده میکنم.

نوش جان شما باشد اگر مطلبی را جا انداختم و یا سوالی دارید با من در میان بگذارید مطمئن باشید که جواب خواهم داد.

فهرست این مطلب

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید