فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

تکنیک رُست در آشپزی چیست؟(Roasting Method)

ارسال در: 30 اسفند 1399
دسته: مدرسه
سطح: حرفه ای
زمان: 85 دقیقه

تکنیک یا متد رُست روشی است که دمای خشکی که دارای 150 درجه سانتیگراد باشد از تمام جهت به مواد باید گرما بدهد.این که می گویم دمای خشک یعنی این متد برای انتقال دما به هوا نیاز دارد و غذای ما در مایه یا ماده دیگری غوطه ور نیست.

Roasting Method

تکنیک های پخت در آشپزی آکادمیک

برای دیدن صفحه کامل تکنیک ها و متد های پخت کلیک کنید

تکنیک یا متد رُست روشی است که دمای خشکی که دارای 150 درجه سانتیگراد باشد از تمام جهت به مواد باید گرما بدهد.این که می گویم دمای خشک یعنی این متد برای انتقال دما به هوا نیاز دارد و غذای ما در مایه یا ماده دیگری غوطه ور نیست

از سری مطالب تکنیک های پخت در این پست تکنیک رست دادن رو یاد میگیریم فقط در اول مقاله توضیح مختصری بدم که این تکنیک در شاخه آشپزی بررسی میشود و در زمینه مشابه و قهوه متفاوت میباشد.

تکنیک یا متد رُست روشی است که دمای خشکی که دارای 150 درجه سانتیگراد باشد از تمام جهت به مواد باید گرما بدهد.این که می گویم دمای خشک یعنی این متد برای انتقال دما به هوا نیاز دارد و غذای ما در مایه یا ماده دیگری غوطه ور نیست.

این تکنیک مزیت هایی دارد که به بررسی آنها میپردازیم:

1.راحت بودن

این تکنیک به دلیل استفاده از فر راحت تر از متد های دیگر میباشد زیرا آماده سازی لازم را انجام داده و ظرف حاوی غذا را در فر قرار میدهیم وبعد از مدت داده شده آنرا از فر در می آوریم و نیاز به سر کشی مداوم نیست.

2.صرفه جویی در زمان

می توان نکه های بزرگ از گوشت ها و پروتئین های مختلف را خیلی راحت و در زمان مشخص پخت در حالی که ما مشغول به کار دیگری هستیم

3.اجرای مناسب و اسان

مقدار حجم مواد زمان دهی مناسب به فر و دمای درست را به فرداده و غذای نهایی را اماده تحویل بگیرید.

برای استفاده از این تکنیک توصیه هایی هم وجود دارد که خدمت شما عرض میکنم:

1:تنظیم دقیق دما

اینکه ما مقداری سبزیجات داریم یا برش بزرگی از گوشت گاو خیلی مهم است و حتما باید دقت لازم را در میزان دمایی که تنظیم میکنیم داشته باشیم.

بستگی به نوع موادی که داریم حجم و مقدار ان دمایی بین 150 درجه تا 200 درجه برای این تکنیک به کار میرود فقظ باید توجه داشت که هدف این تکنیک پخت بکنواخت و رسیدن مواد به حالتی است که Maillard  اتفاق بیوفتد.زیرا بهترین حالت طعمی مواد موقعی هست که واکنش میلارد اتفاق می افتد و گوشت یا سبزیجات به سمت قهوه ای شدن میروند.دما باید در حدی باشد که هم درون مواد و هم بیرون آن کاملا پخته شوند چون اگر دما زیاد باشد و بیرون ان رو به قهوه ای شدن برود ولی درون ان همچنان خام باشد اتفاق جالبی نیست.

2.استراحت دادن 

میدونید که استراحت دادن به گوشت بعد از پخت یک ضرورت است و خاص این تکنیک نیست اما به نظرم لازم بود که اینجا نیز یاد اوری شود.

3.استاندارد دمایی

در دنیا استاندارد هایی وجود داره برای پخت انواع گوشت تا مطمئن شوید تمام مخاطرات و عوامل درونی که احتمال اسیب به ما را دارد با استفاده از دما از بین میرود که من پیشنهاد میکنم حتما این دستورالعمل ها را به کار ببرید و یه نکته دیگر آنکه دماهای ذکر شده در این استاندار ها دمای درونی گوشت ما میباشد.

در اخر این مطلب را با این نکته  پایان بدم که برای پخت انواع گوشت ها با تکه های بزرگ از این تکنیک استفاده کنید تا هم طعم بهتری حاصل شود هم در وقت خود صرفه جویی کنید.

یاد گیری اصول اولیه آشپزی بزرگ ترین چالش برای تبدیل شدن یه یک شف میباشد چرا که اساس آشپزی بر روی این اصول بنا شده اند

فهرست این مطلب

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید