فهرست عناوین مقاله

فهرست این مطلب

محصولات
مقالات
فروشگاه و آکادمی لوشف

سس پستو

ارسال در: 20 اردیبهشت 1399
دسته: سُس ها
سطح: آسان
زمان: 20 دقیقه

یه ترکیب عالی و ساده که همنشینی مواد در کنار هم را به بهترین شکل نشان میدهد

سس پستو

سس پستو

 

سس پستو به به به به ببینید براتون چی اوردم یه سس خوشمزه و جذاب که باهاش کلی کار میتونید انجام بدید و لذتشو ببرید فقط اینو بگم مقداری که در عکسها مشاهده می کنید برای عکاسی بوده و نسبت مواد رعایت نشده است برای این منظور و درست کردن سس از دستور پایین استفاده کنید البته با کمی تغییر میشه این سس رو به یه دیپ تبدیل کرد که بعدا دستورشو بتون میدم

دستور سس پستو که می خوام بزارم یه رسپی تست شدس که 6 سال روش کار کردم و 6 ساله داره کار میکنه و بهینه شده. چون ابن سس مواد مشخصی داره اما رسیدن به اون طعم مطلوب زمان میبره پس لذتشو ببرین و مواد رو دقیق بزنید که اون تیستی که من گرفتم رو تجربه کنید.

موارد استفاده سس پستو شامل سس کنار غذا به عنوان سس پاستا سس کف پیتزا استفاده به عنوان انواع ساندویچ و پنینی ها سس کنار ساندویچ و هر کاری که شما بخوایید براتون انجام میده پس شما هم مثل من دوسش داشته باشید باشد که رستگار شوید

نکات مهم سس پستو

چندتا نکته بگم اول اینکه ریحانتون تازه باشه و موقع شستن بیشتر از 3 دقیقه در محلول شستشو قرار ندیم و حتما از محلول های خارجی استفاده کنیم چون محلول های ایرانی سبزی رو پلاسیده میکنه و طراوت و طعم سبزی رو میگیره البته به نظر و تجربه من این چنینه و اینکه ریحان رو بزارید خشک بشه و ابش بره.

اگر از ریحان های ایتالیایی برای سس پستو استفاده کنید تیست خیلی متفاوتی میگیرید پس با همین ریحان های ایرانی خودمون انجام بدید.

منم مانند خیلیا گردو رو جایگزین  دانه ی کاج کردم اما قبل اینکه مواد رو در بلندر بریزم گردو رو 2 دقیقه تفت بدیم طعم بهتری میگیره.

سیری که استفاده میکنید بستگی به تازگی و کهنگی که داره خیلی مهمه اگر از سیر تازه و در فصل خودش استفاده میکنید مقدار رو به نصف تقسیم کنید که خیلی طعم سیر قالب نشود و مزه اصلی سس را به هم بزند چون ما قراره یه سس ریحان داشته باشیم نه سس سیر.

ادویه قابل استفاده در سس پستو فلفل سیاه هست که حتما تازه اسیاب کنید و قبل از اسیاب در صورت امکان کمی بو دهید.

مواد تشکیل دهنده سس پستو را به ترتیبی که باید در بلندر بریزیم می نویسم البته من وقتی بخوام انرژی بگیرم مواد رو در هاون میکوبم وای که نگم براتون چه لذتی داره.

مواد رو به ترتیب اضافه کرده و در اخر باقی مانده سس رو در ظرف درب دار بریزید مقداری روغن زیتون روی آن بریزید و در انرا بسته و در یخچال بگذارید بیشترین زمان نگهداری سس پستو با این شرایط 3 روز است نه بیشتر چون کیفیت ان کاهش پیدا میکند.

اگر سوالی در باره این سس پستو بود حتما  حتما با من در میون بزارید

 

مواد لازم:

1
سیر = ۵ حبه
2
نمک دریا = 10 گرم
3
فلفل سیاه تازه اسیاب شده = 18 گرم
4
گردوی بو داده شده = ۴ عدد کامل
5
ریحان تازه = 400 گرم
6
پارمزان رنده شده = 100 گرم
7
روغن زیتون = 100 میلی گرم

فهرست این مطلب

نویسنده:
رشیدی حمید
رشیدی حمید